Minőségügyi mérés
A ’Suliplusz’ projekt egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a komplex, különböző célcsoportoknak nyújtott szolgáltatások révén olyan minőségi szolgáltatásokat nyújtson, amelyek igénybevételével a hátrányos helyzetű tanulók, illetve a velük foglalkozó szakemberek tekintetében is kimutathatóvá válik a fejlődés. Programjaink eredményessége- mely egyéni, vagy akár csoportos formában valósul meg a bevont tanulók esetében- módszertanilag nehezen mérhető, hiszen számos összetevőt kell figyelembe vennünk. Értékelnünk kell a program tartalmát, a megvalósító szakemberek tapasztalatait, kompetenciáit, a tanulók motivációit, a megvalósítással összefüggő kommunikációs elemeket. Ugyanakkor hangsúlyoznunk kell, hogy a projekt hatása csak annyiban értelmezhető, ha képesek vagyunk objektív mutatókkal felhívni az érintett szakemberek figyelmét arra, hogy ez a sok területen veszélyeztetett csoport igenis támogatható, életpályaépítésük támogatása szakmai iránymutatás mellett megvalósítható, a velük való közös munkában a multidiszciplinaritás kiemelendő. Méréseink eredményei mindezekre hívják fel a figyelmet, fókuszálva egyúttal az egyénre szabott humánszolgáltatások szerepére a hátrányos helyzetű célcsoportok esetében.