Szolgáltatásmérés
A ’Suliplussz’ projektben az innovációs tartalom méréséhez egy komplex, egymást kiegészítő kutatásmódszertani keretet határoztunk meg, mely alkalmas arra, hogy a lehető legpontosabban adjon információt a szolgáltatások, tevékenységek tartalmáról, szem előtt tartva a társadalmi innováció fogalomrendszerét. Dokumentumelemzéssel, megfigyeléssel és kontroll csoportos kérdőíves kutatással szereztünk adatokat azzal összefüggésben, hogy a szakmai megvalósítók, bevont egyéb partnerek, valamint a program fő célcsoportját alkotó mentorált tanulók milyen mértékben voltak elégedettek a szolgáltatások hatásaival, eredményességével. Összességében azt állapíthatjuk meg, hogy a szolgáltatások tartalma minőségileg megfelelő, azonban érdemes további témakörökkel is bővíteni esetleg a mentorálásban megjelenő témaköröket. Ezen felül a szakemberek holisztikus problémakezelése érdekében a közös szakmai nyelv és módszertan egységesítésére, valamint a mentorálással összefüggő felkészítés tartalmának mélyítésére is szükség lehet. A mérések eredményei felhívják a figyelmet továbbá arra is, hogy más szakterület szakemberei is bekapcsolódhatnak egy következő programba, hiszen pl. a mentálhigiénés szakemberek, az addiktológusok nem jelentek meg jelenleg, azonban támogatásukra egy- egy esetben szükség lett volna.