Alkalmazott módszertanok rövid összegző bemutatása- szakemberek
A szakemberek esetében több szinten megfigyelhetünk hasonlóságokat a módszertani elemzés szintjén, hiszen a tanulóknál bevált, releváns módszerek között több olyan van, amelyek a szakértőink közötti kapcsolatépítésre, tudásátadásra ugyanúgy alkalmasak, mint a mentorált diákok esetében. A kutatásokban alkalmazott, főként a neveléstudomány területén ismert eljárások, módszerek emelhetőek ki ebben a tekintetben, hiszen a projekt tevékenységeinek tartalma, azok eredményessége csak annyiban mutatható ki, ha a megfelelő módszerekkel képesek vagyunk az objektív módon megmérni. Ezen a szinten szót érdemes a dokumentumok szisztematikus elemzése, melynek eredményeképpen a külső megbízott szervezet több ezer oldal iratot vett elemzés alá, s vont le azokból következtetéseket. A megfigyelés, mint módszer, szintén ide tartozik, mely egy adott esemény, jelenség előre megadott szempontjai mentén ad fejlesztési javaslatok megkomponálására okot, illetve figyelmeztet a nem megfelelő működésre, korrekció szükségességére. A méréseken túl a szakemberek esetében a személyes, illetve szakmai kapcsolati tőke fejlesztését kell kiemelnünk, mely azon az egyszerű elven alapult, hogy a hólabda módszerével, minden szakértő felgöngyölítette saját személyes kapcsolatait, s az azokban rejlő lehetőségeket megpróbálta a projekt céljaival összehangban működtetni. Ehhez természetesen sok elszánt, önzetlen, altriusta szakértő kooperációja, proaktivitása kell, mely az eredményeink szerint nagyban jellemzi a ’Suliplussz’ környezetét