Holisztikus szemlélet
A „Suliplussz” projekt egyik legfontosabb innovációja talán abban ragadható meg, hogy a szakmai munkában tevékenykedő munkatársak nagyon különböző szakterületekről érkezve más- más nézőponttal, más problémakezelési metódusokkal, tapasztalatokkal érkeztek a projektbe, aminek eredményeképpen egy holisztikus, több oldalról támogatott esetkezelés vált lehetővé. Az egymástól eltérő (bár rokon) területen kivétel nélkül tartalmazzák a támogató, humánszolgáltatásokban megismert jellegzetességeket, azonban nagy különbségeket fedeztünk fel a megvalósítás során a didaktiai, módszertani alapelvekben, melyek egyrészt egy folyamatosan megújuló, tanulást támogató szakmai munkát eredményeztek, másrészt azonban egy állandó igényt arra, hogy a fejlesztő folyamatokban résztvevő szakemberek hatékonyan kommunikáljanak egymással. Ennek érdekében a szupervíziós tevékenységeket, valamint a csapatépítő eseményeket is kiemelt jelentőségűnek gondoljuk, hiszen mindezek a programok azt tették lehetővé, hogy nagyon is eltérő szakemberek ugyanazon célok érdekében képesek legyenek a legeredményesebb együttműködésre.