Kompetenciák a szakemberek munkájában
Projektünkben a holisztikus problémakezelésből kiindulva egy speciális munkamegosztási kérdéssel is meg kell bírkóznunk, mely az eltérő szakterületről érkező munkatársak kompetenciahatárainak definiálását jelenti. Mivel főként pedagógusok, tanácsadók, szociális szakemberek vettek részt a tanulói fejlesztő munkában, illetve a szakértőknek szánt szolgáltatások fejlesztésében és megvalósításában is, ezért nagyon lényegesnek találjuk, hogy folyamatosan dolgozzunk közösen azon, hogy mely munkatársnak meddig terjednek ki a feladati, s milyen speciális esetekben kell esetleg egy másik szakemberhez (mentálhigiénés szakember, pszichológus, addiktológus) fordulni támogatásért. Mivel a „Suliplusszban” számos olyan komplex esettel találkoztunk, melyek megkövetelték a közös cél érdekében a szakmai együttműködést, ezért munkánkban a mentori kézikönyvben foglaltaknak megfelelően jártunk el, s a mentori fejlesztést az előre felkészített mentorokon felül más nem végezte. Ugyanígy tiszteletben tartottuk a pályaorientációs tevékenységek esetében a szakterület igényeit, s abba az olyan munkatársakat vontuk be, akik rendelkeznek az ilyen jellegű szaktudással, tapasztalatokkal. Véleményünk szerint a kompetenciahatárok ismeret és betartása a szakmai sikereink egyik legfontosabb kulcsa.