Lemorzsolódás
A ’Suliplussz’ programban az elsődleges célcsoportot a hátrányos helyzetű tanulók alkották, ahol a legfontosabb kritérium a lemorzsolódással való fenyegetettség, vagy valamilyen egyéb társadalmi korlátozottság (rossz szociális körülmények, családi, szocializációs közeg problémái, stb.) határozták meg a kritériumokat. Ezekben a veszélyeztetett csoportokban a mentori munka nem kizárólag a fejlesztés eszköze, hanem magát a fenyegetett állapotot is preventív módon kezeli, hiszen a folyamatos, személyes kapcsolattartás a mentorral kiváló eszközként jelenik meg a lemorzsolódás elleni küzdelemben is. A csoporttagok bevonását jelentő személyes motivációs beszélgetések lehetőséget adtak arra a program szakmai munkatársainak, hogy a fejlesztésre leginkább rászoruló diákok kerüljenek kiválasztásra, majd bevonásra, így biztosítva a program sikerét, valamint az innováció modelljének adaptációként való későbbi kidolgozását.