Mentorálásról…
Az innovációnknak egyes elemeinek leírása szükségszerű ahhoz, hogy a modulokból álló fejlesztési, támogatási részek összességében, komplex módon is értelmezhetővé váljanak.
1. Az oktatási rendszerbe bekerülő, veszélyeztetett (HH, HHH, magatartási, tanulási zavar, szülői negligálás, családon belüli erőszak, képességekhez mért nem kielégítő tanulmányi átlag, addikció, személyiség egyéb bizonytalansága) gyermekkel való személyes kapcsolatfelvétel (a pedagógus javaslatára).
2. Egyéni problémadefiníció meghatározása: Írásos formában rögzített esetnapló, mely a mentorral való beszélgetés kapcsán leírja, hogy melyek a főbb problémák, elakadások a tanuló életében, s ezek hátterében mi áll.3. Egyéni mentorálás: amennyiben nincs szükség magasabb fokon szakember (pszichiáter, pszichológus, addiktológus) bevonására, úgy a mentor egyéni esetkezelési tervet alakít ki közösen a tanulóval, amelyben a személyes, rendszeres kapcsolattartás meghatározó. Minimum havi egy alkalommal, min. egy órában egyéni esetkezelés zajlik, aminek a célja, az elakadás, probléma megoldása. Az egyéni esetkezelésben más szakterületek szakértőinek bevonására, csoportos képességfejlesztő foglalkozásokra, játékokra sor kerülhet, ennek szükségessége, tervezése írásos formában rögzítésre kerül. Az egyéni mentori esetkezelési naplók az adatvédelmi szabályozásnak megfelelően vannak tárolva, hozzáférésükhöz külön engedélyezési eljárás szükséges, ugyanakkor a mentorok és az egyéb szakértők szupervíziója egyéni igényként való megjelenés esetében indokolt