Önértékelő eljárások a ’SuliPlussz’ programban
Az „Suliplussz” projektben az elsődleges cél a tanulók komplex személyiségfejlesztése, az iskolai lemorzsolódás csökkentése, tanulással összefüggő attitűdjük pozitív formálása. Ennek érdekében a számos szolgáltatás között a pályaorientációs tevékenységek, valamint az egyéni életpálya tanácsadás is megjelenik, mint humánszolgáltatás. Ez a speciális tudást alkalmazó tudományterület olyan eszközöket épít be a támogató folyamatokba, mely az önreflektív gondolkodásra alapozva segíti a diákok önismeretének kialakítását, megerősítését. Az önértékelő eljárások a pszichológia tesztdiagnosztikai módszereiből kiindulva serkentik a tanulókat arra, hogy saját maguk értékeljék öndefiníciós képességüket, melyben az érdeklődés és a képességek mellett megjelenik a munkamód és a munkaértékek lehetséges vizsgálata is. Az önkitöltős, kérdőív alapú tanácsadási eszközök jelentős mértékben segítik a mentori, tanácsadói munkát, kialakítva egy holisztikus rendszert, melyben a tanulóknak az iskolai teljesítményen túl az életpályaépítéshez kapcsolódó képességei is feltárásra, megerősítésre kerülnek.