Projektünk eredményességéről
A folyamatban lévő értékelésekben tett megállapítások alapján elmondható, hogy a programunkban a komplex fejlesztés eredményeképpen a mentorált személyek általános személyiségfejlesztése mellett bizonyos (a célzott) képességeik fejlődése tekintetében lépnek előre (pl. tanulmányi eredmények, kulcsképességek, tanuláshoz kötődő képességek), amelyek révén nem csupán az iskolai teljesítményük fokozódik, s csökken a lemorzsolódás veszélye, hanem az általános életvezetési, alkalmazkodási képességeikben is erősödnek.
Az egyéni fejlesztési tervek tartalmazzák a fejlesztésre szoruló részterületeket, melyek folyamatos monitorozása lehetőséget ad arra, hogy a fejlesztési irányok specializálódjanak, szélesedjenek, illetve a változásoknak megfelelően egy- egy részterület kiemelésre kerülhessen.
Általánosságban igaz, hogy az innovációs komplex mentori támogatás eredményeként az alábbi területek fejlődnek, változnak pozitív irányba:
- adott szaktárgyi teljesítmény
- általános tanulási képesség
- kulcsképességek (kooperáció, kommunikáció, konfliktuskezelés és kapcsolatteremtő képesség)
- rugalmas alkalmazkodás képessége
- általános életviteli képességek
- bizonyos egyéb mentális képességek
Összességében hangsúlyozandó, hogy az innováció az egyéni esetkezelésnek köszönhetően, a folyamatosan megvalósuló személyes mentori tevékenységék révén természetesen egyéni eredményeket hoz majd, amelyek tekintetében a gyorsan változó gazdasági körülményeknek való megfelelés mellett a társadalmi kirekesztődés veszélyének csökkentése is hatásként definiálható.